Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Proč e-mail marketing?

E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

Proč e-mail marketing?

Díky e-mail marketingu je propagace služeb a produktů efektivnější a mnohdy i účinnější než jakákoliv jiná reklama. E-mail marketing je skvělý jak pro získávání nových leadů a jejich přeměny na stávající a loajální zákazníky, tak na komunikaci a udržování již existujících vztahů.

Je dobré si uvědomit, že i když doba pokročila a máme k dispozici několik dalších sociálních platforem, které mohou být ke komunikaci se zákazníky použity, tak e-mail stále patří mezi #1. Existuje řada důvodů, proč je e-mail jednoduše nejlepší pro online prodej a proč byste jej měli zařadit mezi Vaše TOP priority:

  1. Jedná se o nejčastější komunikační kanál, který je z 99 % používán na denní bázi, což nelze říct o ostatních sociálních platformách. 58 % uživatelů v první řadě kontroluje své e-maily, až potom sociální sítě.
  2. K dispozici máte svou vlastní databázi kontaktů, se kterou můžete pracovat a na kterou můžete přímo cílit. Posty na ostatních sociálních platformách, mohou být leckdy suspendovány či dokonce úplně smazány, a to kdykoliv a bez udání důvodů. Ani kombinace Facebook a Twitter Vám nezajistí takovou zpětnou vazbu, jako e-mail samotný.
  3. E-mail má bezkonkurenčně nejlepší konverzi. Zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku utrácí o 138 % víc než Ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi.
  4. Ve srovnání s ostatními platformami má e-mail marketing nejvyšší návratnost investic (ROI), která se rovná 4400 %. Dle studie Campaign Monitor je to díky tomu, že každý vynaložený dolar na e-mail marketing vydělá 44 dolarů.

V závěru si řekneme jednu obrovskou výhodu e-mailingu. Kouzlo automatizací! Automatizace Vám však nezajistí volnost, tedy moment, kdy si řeknete – teď už nemusím nic řešit. Stále se budete muset o své zákazníky zajímat a starat. Nicméně, automatizace Vám pomohou sestavit strategickou cestu, která ještě víc zacílí na zákazníky, zvýší Vaši konverzi a pomůže Vám rychleji zareagovat na jejich provedené akce.

V dnešní době není cílem posílat hromadu e-mailů každý den s nadějí, že čím víc kampaní pošlu, tím víc zpětné vazby dostanu. Omyl! Možná tato strategie fungovala pár let zpátky, kdy se s e-mail marketingem a hromadnými kampaněmi začínalo. Dnes ale celý proces funguje jinak. Cílem není za každou cenu vyprázdnit sklad, ale nabídnout zákazníkům produkty, které potřebují a preferují.

Jako příklad si můžeme uvést nákup elektroniky. Představte si, že si zákazník koupí televizi. V tomto případě nemá žádný smysl mu v dalších kampaních nabízet stejné zboží – televize. Mailing by tady absolutně postrádal jakýkoliv smysl a s velkou pravděpodobností byste o tyto zákazníky přišli, jelikož by se dříve nebo později z odběru Vašich novinek odhlásili. Raději mu tedy v dalším mailingu nabídněte jiná příslušenství, které by se mu mohla ke koupené televizi hodit.

Co je tedy cílem? Pozorovat chování Vašich zákazníků a nabídnout jim přesně to co chtějí nebo co by se jim mohlo hodit. Díky automatizacím si můžete snadno vytvořit plán, který se bude aktuálně odvíjet od chování zákazníka. Zákazník si něco koupí a Vy na něj začnete postupně balit komunikační mix. S ohledem na nákupní cyklus můžete trvání kampaně nastavit na 15-30 dnů. Záleží, co svým klientů nabízíte.

Dalším příkladem může být prodej kávy. Představte si, že jste prodejce kávy, kterou nabízíte svým zákazníkům. Nemá žádný smysl posílat kampaň s novou nabídkou hned druhý den po tom, co si u Vás zákazník zboží zakoupil. Přizpůsobte kampaně podle toho, kolik g/kg kávy si zákazník koupil a na kolik dní mu může káva vydržet. Podle toho mu pošlete po 15-30 dnech personalizovanou kampaň, kde mu připomenete, že je na čase dokoupit zásoby a takto můžete pokračovat dál, ať už prodáváte cokoliv.

Zamyslete se nad svou nabídkou a vymyslete chytlavé a poutavé kampaně, které budou Vaše zákazníky bavit nikoli otravovat a nudit. Zkuste je zapojit do nějaké interakce/soutěže a na základě toho jim nabídněte slevu. Možností je několik.   

Automatizace Vám ušetří čas a zároveň Vám zvýší konverzi. 320% vyšší výnosy plynou právě z automatizovaných kampaní! Tak na co ještě čekáte? Připravte si welcome kampaň, kampaň na opuštěný košík, svátkovou nebo reaktivační kampaň ještě dnes.

 

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud máte na nás jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám!

 

Váš Mail Komplet

 


Data převzata z článků

  • 40+ Email marketing statistics you need to know for 2021, Alison Hott, 6. Ledna 2021
  • Is email marketing dead? Statistics say: Not a chance, Jacinda Santora, 14. Srpna 2020

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru